Förändring på gång på kansliet

FOTO: Mikael Sjöberg

Efter två år hos oss kommer vår kanslist, Jenny, att kliva av sin tjänst i slutet av maj,  Vi vill passa på att tacka Jenny för hennes tid och önska ett stort lycka till med framtida satsningar. Sedvanlig avtackning har hållits på senaste styrelsemötet.  Sista arbetsdag är fredag 29 maj, passa på att slutföra eventuella pågående aktiviteter eller ställ frågor. 

Istället för att inleda en ny rekryteringsprocess direkt har vi inlett diskussioner med ett annat distrikt för att titta på samarbetsformer. Syftet med det är försöka minska glappet med kompetens, tillgänglighet/rådgivning på telefon och mail samt tillgången och kunskapen i olika system, tex kunskapsarenan. Kansliet finns kvar i sin fysiska form i Idrottens hus där det som vanligt finns diverse material att tillgå.

Använd denna mailadress framöver: gotland@ridsport.se Styrelsen kommer så långt det är möjligt hjälpas åt att lösa uppkomna frågor under en övergångsperiod.

Vi behöver hösten på oss för att utforska hur vår administration och service ska se ut och vad som blir den bästa lösningen framöver för ridsporten på Gotland. Alla klubbar kommer också bli inkluderade för att fånga upp värdefull input och önskemål.

Tveka inte att komma med idéer , tankar eller frågor. Utan den fina verksamhet som pågår runt om på ön, alla aktiviteter och er medlemmar är vi ingenting, det är ju vi tillsammans som skapar vad vi vill ha.

Styrelsen

Gotlands Ridsportförbund

Publicerad: